History from memory

Diberdayakan oleh Blogger.
RSS

Tentang Hati dan Perasaan

Menggalau dikala malam datang :)


Mungkin Tuhan sengaja supaya kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang tepat supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang tepat, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di balik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hingga kita tidak nampak pintu yang telah dibukakan untuk kita.
Memberi seluruh cinta kita kepada seseorang bukanlah suatu kepastian bahwa seseorang tersebut akan mencintai kita kembali sebagaimana kita mencintai mereka. Jangan harapkan cinta sebagai balasan. Biarkan itu berkembang didalam hati kita,meskipun dihati mereka tidak. Dia cuma mengambil waktu semenit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk mencintai seseorang tetapi ia membutuhkan waktu sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kecantikan/kegantengan karena boleh jadi itu palsu. Jangan kejar kemewahan karena suatu saat akan hilang. Carilah seseorang yang membuat kita tersenyum karena itu hanya memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang suram.

Hingga suatu ketika didalam kehidupan,kita sangat merindukan seseorang hingga kita ingin menggapainya dari mimpi kita dan memeluknya dengan nyata. Mimpilah apa yang ingin kita impikan, pergilah ke mana-mana yang ingin kita tuju dan jadilah apa yang kita inginkan karena kita hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin kita lakukan. Semua pasti berhak dan ingin mendapatkan yang terbaik.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan tangisan.
Masa depan yang cerah senantiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa kita dilahirkan, kita menangis dan orang di sekeliling kita tersenyum. Teruskanlah hidup kita supaya apabila kita mati nanti, kitalah yang akan tersenyum dan orang disekeliling kita pula yang akan menangis.

-berasal dari beberapa sumber dan dijadikan 1 dengan kata2 sendiri-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Posting Komentar